Biznes

Gilotyna i trymer – zasady bezpieczeństwa podczas korzystania

Gilotyna i trymer biurowy to narzędzia, które sprawdzają się zarówno w użytkowaniu biurowym oraz komercyjnym, na przykład w punktach ksero. Są to sprzęty, które powinny być użytkowane zgodnie z przeznaczeniem oraz z dbałością o zachowanie bezpieczeństwa. Nieprawidłowo wykorzystywana gilotyna biurowa lub trymer, mogą zniszczyć dokumenty oraz powodować zagrożenie dla użytkownika. Jak bezpiecznie i wydajnie korzystać z nich w codziennej pracy?

Jak zachować bezpieczeństwo przy użytkowaniu gilotyny lub trymera?

Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że zarówno gilotyna oraz trymer biurowy to narzędzia, które wyposażone są w ostre ostrza. W związku z tym należy użytkować je bardzo ostrożnie. Doskonale sprawdzają się one w codziennej pracy biurowej, przy docinaniu dokumentów, a do ich wykorzystywanie nie potrzeba specjalnych uprawnień. Mimo tego zawsze powinna zostać zachowana stuprocentowa koncentracja na zadaniu, ponieważ mała nieuwaga może skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami, w tym również wypadkami, które będą wymagały interwencji lekarskiej.

Korzystając z gilotyny biurowej lub trymera, konieczne jest ulokowanie palców oraz dłoni z dala od ostrza. W trymerze jest to wygodniejsze, ponieważ można położyć je za głowicą, która odpowiada za cięcie. Po wykonanej pracy biurowej, ramię z ostrzem zawsze powinno zostać opuszczone do pozycji spoczynku. Pozostawienie ramienia narzędzia w górze, może skutkować wypadkiem. Ramię to mimowolnie może się opuścić i przeciąć rzecz, która będzie znajdowała się na gilotynie. Narzędzia te wykorzystywane są również w punktach ksero. Powinny być użytkowane i przechowywane z dala od dzieci.

Jak wybrać wysokiej jakości akcesoria do biura?

Przede wszystkim warto zwrócić uwagę na jakość wykonania gilotyn i trymerów do biura. Powinny one być wyprodukowane z wysokiej jakości materiałów, w tym ze stali nierdzewnej oraz posiadać ostre ostrze, które pozwoli na eksploatację narzędzi przez lata. Warto pamiętać również o odpowiednim i regularnym serwisowaniu narzędzi takich jak trymery i gilotyny, w tym również ostrzeniu ostrza. Ponadto powinny one być bardzo intuicyjne i bezpieczne w codziennym użytkowaniu, dzięki czemu poradzi sobie z nimi każdy pracownik biurowy.

Gilotyny zdecydowanie lepiej sprawdzają się wówczas, gdy tnie się większe ilości dokumentów lub grubsze ich warstwy. Trymer może być wykorzystywany przy mniejszej liczbie kartek papieru. Przy większej liczbie dokumentów lub intensywnej pracy, będzie zabierał więcej czasu. W pracy przemysłowej dobrze sprawdzają się duże i wydajne gilotyny RC 466 i RC 466T, które pozwalają na cięcie nawet bardzo dużych arkuszy. W codziennej pracy biurowej zdecydowanie można postawić na mniejsze i bardziej zgrabne modele, takie jak RC 380C, czy też produkty marek Kobra i Rexel. Trymery należą do tańszych narzędzi. W tej kategorii również wśród polecanych znajdują się produkty marek Kobra i Rexel, a także trymery biurowe od Wallnera lub urządzenia wielofunkcyjne, które mogą posiadać w sobie zarówno trymer oraz niszczarkę i laminator. Takim przykładem jest zestaw Peach PBP200. Odpowiednie wyposażenie biura wpłynie korzystnie na jakość i efektywność codziennej pracy z dokumentami.

Related posts

Czy warto myśleć o własnej działalności?

ABC montażu reklam na wysokości

Wyjazd zarobkowy do Holandii z biurem pośrednictwa pracy