Life Style

Najczęstsze błędy początkujących na siłowni

Osoby rozpoczynające treningi na siłowni bardzo często wykazują się silną motywacją i chęcią szybkiego uzyskania rezultatów. Niestety, zdarza się, że przeceniamy swoje możliwości. Zbyt duża częstotliwość, zwiększanie ciężaru pomimo braków technicznych i niezdrowa dieta – te i wiele innych błędów przeszkadza początkującym w poprawie swojej sylwetki oraz zwiększeniu siły.

Brak umiarkowania w treningach

Większość osób, które zaczynają treningi na siłowni jest bardzo zmobilizowana i mentalnie gotowa do ciężkich treningów. Niestety podejście na zasadzie „im więcej, tym lepiej” nie jest drogą do osiągnięcia sukcesu, którym jest wymarzona sylwetka. Treningi powinny stymulować mięśnie do wzrostu zamiast powodować doszczętne uszkodzenia tkanki, z których organizm będzie się regenerował przez cały następny tydzień, co uniemożliwi wykonanie kolejnych treningów. Synteza białek u osób trenujących trwa około 48 godzin. Po tym okresie warto powtórzyć trening na te same partie mięśniowe, co nie jest możliwe w przypadku wystąpienia kontuzji lub utrzymujących się zakwasów po zbyt ciężkim treningu. Rozpoczynanie swojej przygody z siłownią od bardzo dużych obciążeń i duża intensywność ćwiczeń może również szybko zniechęcić do dalszych treningów, kiedy rezultaty nie będą bardzo duże pomimo wkładanego wysiłku.

Zbyt mała ilość snu

Bardzo częstym błędem wśród wszystkich osób trenujących na siłowni, a w szczególności wśród początkujących, jest zapominanie o tym, jak ważny jest sen. Mięśnie nie rosną podczas treningów. Na siłowni możemy je jedynie stymulować i dawać bodziec do wzrostu. Zmiany zachodzą podczas odpoczynku, a zwłaszcza w czasie snu. Rekomendowana ilość snu dla osób dorosłych mieści się w granicach 6 do 9 godzin w zależności od trybu życia. W przypadku osób aktywnych fizycznie zaleca się sen o długości co najmniej 8 godzin.

Trenowanie bez planu

Wiele osób, które zmotywują się do regularnego uczęszczania na siłownię, rozpoczyna swoją przygodę bez planu treningowego. O ile jest to zrozumiałe przy pierwszej wizycie, kiedy warto rozejrzeć się po sali fitness i wyposażeniu siłowni, to jednak prawdziwe treningi powinny być realizowane według planu. Osoby początkujące powinny opierać swoje treningi na ćwiczeniach wielostawowych, które angażują wiele grup mięśniowych oraz wzmacniają siłę całego ciała. Należą do nich m.in. przysiady, martwy ciąg, wyciskanie sztangi na ławce leżąc, wyciskania żołnierskie oraz podciąganie.

Pomijanie dodatkowego sprzętu

Kupując karnet na siłownię wiele osób oczekuje, że znajdzie na niej wszystko, co potrzebne do poprawy sylwetki. Po części jest to prawdą, ponieważ siłownie są z reguły wyposażone w profesjonalny sprzęt, jednak czasem potrzeba dodatkowych akcesoriów. Zazwyczaj na siłowniach nie znajdziemy takiego ekwipunku jak rollery, kamizelki obciążeniowe, magnezja oraz przydatne przy wielu ćwiczeniach mini bandy. Aby treningi były wykonywane w optymalny sposób, na pewnym etapie przygody z siłownią ich zakup może okazać się konieczny.

Niepoprawna technika

Na sam koniec pozostawiliśmy najczęstszy i najniebezpieczniejszy błąd popełniany przez początkujących. Mowa o wykonywaniu ćwiczeń z niepoprawną techniką. Może być to wynikiem wielu różnych czynników. Niektóre osoby po prostu nie wiedzą, jak powinno być wykonane dane ćwiczenie. Częściej jednak problemem jest nadmierna motywacja i chęć „przełamywania swoich granic”. Początkujący bardzo często zapominają, że ćwiczenia wykonywane z umiarkowanym ciężarem i poprawną techniką przynoszą o wiele większe korzyści niż niepoprawnie wykonywane ćwiczenia z dużym obciążeniem. Trenując w taki sposób, nie tylko nie uzyskamy pożądanych efektów, ale również narażamy się na liczne kontuzje.

źródła: trainingshowroom.com – gumy do ćwiczeń

Related posts

Obrączki ślubne – o czym warto wiedzieć

Czym się kierować przy wyborze butów taktycznych?

Pogrzeb katolicki – etapy organizacji ceremonii

Leave a Comment