Biznes

Niszcz z głową – bądź EKO!

Z pewnością mierzysz się z problemem wytwarzania dużej ilości dokumentacji papierowej i elektronicznej – nieważne, czy prowadzisz małe przedsiębiorstwo, czy stoisz na czele ogromnej firmy. Co z nią robisz? Kasujesz dane z nośników elektronicznych a papiery wyrzucasz do kosza albo przepuszczasz przez niszczarkę? Polecasz pracownikom, aby w jakiś sposób pozbyli się zbędnych teczek i segregatorów? Wrzucasz wszystko do pieca i zapominasz o problemie? A może zlecasz niszczenie firmie outsourcingowej? W porządku, ale czy zastanawiałeś się kiedyś, co się dzieje później z Twoimi dokumentami? Czy nie lądują gdzieś na śmietniku albo ulatują z dymem, podnosząc poziom smogu w i tak zanieczyszczonych już miastach? Pamiętaj, nawet niewielka ilość dokumentacji zutylizowanej w nieekologiczny sposób przyczynia się do zanieczyszczenia środowiska. Jak temu zapobiec? Proponujemy kilka rozwiązań.

Zacznij od małych kroków…

Recykling w dzisiejszych czasach to sprawa ogromnej wagi. Żeby zaprzyjaźnić się z ekologicznym podejściem do życia nie tylko w przestrzeni domowej czy publicznej, ale również i w miejscu pracy, warto zacząć od drobnych rzeczy. Pierwszym krokiem może być ponowne używanie artykułów biurowych – teczek, koszulek, skoroszytów czy segregatorów. Nie musisz ich wyrzucać wraz z niepotrzebną dokumentacją. Najpierw oddziel wszystkie materiały biurowe od dokumentów przeznaczonych do późniejszej utylizacji. Pozbądź się wszystkich oznaczeń typu napisy na teczkach, segregatorach – jeśli nie zawierają poufnych danych, możesz wymazać stare nadruki korektorem albo przykleić nowe naklejki. Tym sposobem nie będziesz musiał kupować nowych materiałów i nie tylko zaoszczędzisz pieniądze, ale nie będziesz generować śmieci. A co zrobić z dokumentami?

…przejdź do czegoś większego…

Najlepiej będzie jeśli dokumenty przeznaczone do zniszczenia zgromadzisz w specjalnie wydzielonym do tego miejscu. Materiały zawierające dane osobowe oraz wrażliwe dane firmy nie mogą być pozostawione gdzie bądź, powinny być przechowywane w odpowiednich szafkach zamykanych na klucz – mowa tu nie tylko o bieżącej dokumentacji, ale również o tej przeznaczonej do utylizacji. Żeby proces systematycznego gromadzenia i bezpiecznego przechowywania materiałów do zniszczenia przebiegał sprawnie, warto pokusić się o umieszczenie w biurze szafki, w której będą składowane tylko i wyłącznie materiały mające zostać zutylizowane. Obecnie firmy zajmujące się profesjonalnym niszczeniem dokumentów oferują wynajem specjalnych pojemników, do których można wrzucać zbędne papiery. Po zapełnieniu szafki albo zgodnie z ustalonym harmonogramem pracownicy takiej firmy przyjeżdżają, zabierają zawartość pojemnika i przewożą dokumentację do niszczarni, w której utylizują dokumenty. Jest to nie tylko wygodne, ale i ekologiczne rozwiązanie. Dlaczego? Po pierwsze – nie musisz samodzielnie niszczyć dokumentów i zużywać energię albo, co gorsza, palić ich w piecu. Po drugie – wybrane renomowane firmy działają zgodnie z zasadami recyklingu.

…żeby być EKO w 100%!

Jak wygląda to w praktyce? Bardzo prosto – po tym, jak firma zajmująca się niszczeniem dokumentów odbierze od Ciebie materiały i przewiezie je do niszczarni, zachowując wszystkie normy bezpieczeństwa, następuje proces utylizacji. Wyspecjalizowane maszyny mielą dokumentację papierową na bardzo małe ścinki, zgniatają ją, prasują i poddają odpowiedniej obróbce. Tak przygotowany materiał może posłużyć jako surowiec wtórny, np. do produkcji papieru. Jeśli jeszcze nie wiesz, czy firma, którą zatrudniasz do niszczenia dokumentów działa zgodnie z postulatami recyklingu, koniecznie to sprawdź! A jeżeli jeszcze wahasz się, którą firmę zajmującą się utylizacją dokumentacji wybrać, upewnij się najpierw, czy jest EKO.

Źródło: http://niszczeniedokumentow.eu/

Related posts

Higiena w gastronomii

Mata wejściowa w ciągu komunikacyjnym zapewni czystość w całym budynku

Spedycja lotnicza – sposób na szybki przewóz towarów

Leave a Comment